Just game Just pc

تریلر،اخبار و تصاویر بازی های کامپیوتر

Just game Just pc

تریلر،اخبار و تصاویر بازی های کامپیوتر

بایگانی
آخرین نظرات

PES یا FIFA ؟؟مسئله این است!!!

پنجشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۳، ۰۵:۴۸ ب.ظ

 اصولاً گیمرها در سراسر دنیا به دو دسته تقسیم می شوند: طرفداران FIFA و طرفداران PES

حدوداً ده سال پیش بود که این دو عنوان بر طبل رقابت کوبیدند و در این میان FIFA از الگوی خاصی پیروی کرد:هر سال بهتر از سال قبل.اما PES گاهی خوب و گاهی بد و گاهی خیلی بد.نمونه اش سری های 2013 و 2014. PES 2013 آنقدر خوب بود که PES بازان به خود افتخار کردند که در این جنگ طرفدار PES هستند.اما سری 2014 بدتر از بد بود.طوری که بسیاری از طرفداران PES به FIFA روی آوردند.(از جمله خودم)اما کسانی هم هستند که  2014 PES را شروع ناموفق یک پیروزی میدانند و معتقدند که PES 2015 کامل کننده ی این پیروزی است.

امیدواریم که این طور باشد،چون اگر PES 2015 هم مثل PES 2014 باشد، دیگر PES طرفداری نخواهد داشت و وقتی طرفدار نداشته باشد،فروش خوبی هم نخواهد کرد.درنتیجه شرکت کونامی تولید PES را متوقف خواهد کرد و این موضوع بر کیفیت FIFA هم تاثیر خواهد گذاشت،چون وقتی رقیبی نباشد دیگر اشتیاقی به کار کردن نیست.

اما FIFA که بعد از نمایش بد PES 2014 طرفداران زیادی پیدا کرد،امید بیشتری برای پیروزی در این جنگ سرنوشت ساز دارد.

مقایسه از لحاظ سیستم مورد نیاز

 

 اگر بخواهیم این دو عنوان را در سری 2015 از لحاظ سیستم مورد نیاز بررسی کنیم،یقیناً FIFA برتر از PES است.

هشت گیگ رم مورد نیاز FIFA در برابر فقط دو گیگ رم مورد PES،سیزده گیگ فضای مورد نیاز FIFA در برابر هشت گیگ فضای مورد نیاز PES ،دایر ایکس یازده دربرابر دایر ایکس نه و..... نمی دانم چرا کونامی با این که می داند نسخه ی 2015 یکی از مهمترین نسخه های PES است، چنین سیستم عامل ضعیفی را منتشر کرده است .


مقایسه از لحاظ تریلرهای منتشر شده


 اگر بخواهیم از لحاظ تریلر های منتشر شده مقایسه  کنیم،به نظر خودم باز هم FIFA بهتر از PES است.در نسخه ی جدید FIFA چمن ورزشگاه ها بسیار طبیعی شده است. کنده شدن تکه ای از چمن هنگام تکل زدن،کثیف شدن لباس بازیکنان،تکان خوردن پرچم کرنل، تکنولوژی خط دروازه که در جام جهانی استفاده شد، اسکوربورد مخصوص هر لیگ،بهتر شدن گیم پلی بازی،طبیعی شدن چهره ی بازیکنان و داوران، طبیعی شدن واکنش بازیکنان و ..... از جمله نکاتی است که در تریلر های بازی FIFA به آن اشاره شده است.(البته بازی فیفا 15 منتشر شده است اماهنوز کرکی برای نسخه ی کامپیوتر منتشر نشده است،پس ما مقایسه را از روی تریلر انجام دادیم.)

و اما PES . آنچه می شود از تریلرهای منتشر شده ی بازی فهمید این است که کونامی سعی کرده به جزئاتی که در نسخه ی 2014 زیاد به آنها توجهی نکرده بود،اهمیت بیشتری دهد.چهره بسیاری از بازیکنان نسبت به نسخه ی قبل بهتر شده است.همچنین دریبل زدن با بازیکنانی نظیر رونالدو،مسی و روبن بسیار لذت بخش خواهد بود.(این بازی در تاریخ 13 نوامبر مصادف با 22 آبان برای تمامی کنسول ها منتشر خواهد شد.) در زیر می توانید تریلر هر دو بازی را دانلود کنید:

  دانلود تریلر PES 2015

  دانلود تریلر FIFA15

مقایسه از لحاظ گیم پلی بازی


 گیم پلی FIFA تقریباً شبیه به نسخه ی قبل است و جز تغیراتی چون روان تر شدن بازی و چند تغیر دیگر،شرکت EASPORT تغیر خاصی در بازی اعمال نکرده و انگار این شرکت کلا اهل ریسک کردن نیست، شاید هم با دیدن ریسک های ناموفق کونامی، کمی ترسیده است.گیم پلی PES کمی نسبت به سری قبل بهبود یافته و کونامی بیشتر خواسته تا به جزئیات اهمیت دهد تا کلیات!


مقایسه از لحاظ گرافیک


در کل می توان گفت که گرافیک FIFA 15 یک شاهکار هنری است.بادیدن سیستم مورد نیاز بازی انتظار می رفت که امسال گرافیک FIFA بسیار بهتر از PES باشد.اما گرافیک PES تغییر بسیاری نکرده و فقط و فقط خواسته تا به جزئیات بپردازد.


مقایسه از لحاظ چهره بازیکنان


در این مورد باید گفت که PES کمی برتر از FIFA است. چهره بازیکنانی چون نیمار،ابراهیم اویچ و گرت بیل بسیار طبیعی به نظر می رسد FIFA زیاد به جزئیات چهره ی بازیکنان اهمیت نداده و به PES اجازه داده تا در این زمینه برتر باشد.

مقایسه چهره ها (1)

مقایسه چهره ها(2)

اما با همه ی این ها باید منتظر انتشار بازی PES بمانیم.

نظر شما چیست؟ به نظر شما آیا امسال FIFA تیر آخر را به PES شلیک می کند یا PES می تواند دوباره به صحنه ی رقابت برگردد؟

  • محمد حسین استرکی

PES&FIFA&مقایسه&PES VS FIFA &

مقایسه PES و FIFA

نظرات  (۱)

PES بهتره امسال
پاسخ:
بستگی داره از بازی چی بخوای
گرافیک یا گیم پلی یا هیجان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی